Štítky

:-) 17. listopad 3D ABL alkohol amnestie Anastázie Hagenová Asko nábytek azyl Babiš baby boxy banky Bárta Bém birthday Birthplace study BIS Blesk blogování Breivik bulvár code černá labuť ČGPS ČOI ČSSD ČT ČTK Dělníci bulváru děti dětskýma očima dluhová krize dobro dokument domácí porod Downton Abbey EHCR ekonomie ENG EU euro Evropa facebook fail farmaceutický průmysl faux pas festival tolerance film firma Gallup gaming gay parade globalizace Google Gosford Park Hájek Havel homosexuálové internet Ivana Königsmarková Janeček Janoušek Japonsko ježíšek Jillian Michaels jxd Kalousek kauce Kavčí hnízdo Klaus kmotr kniha knihy knížky pro děti komunikace komunisti korporace korupce le fay legalizace Leoš Heger lidská práva marihuana marketing Mašínové Mat Honan mateřství media média MMF multikulturalismus MZ Naomi Kleinová narozeniny Nečas negativní hlasy NFFP No logo odboj odborář odposlechy ODS OSN osobní PA Paumer plagiátorství pohádka policie politika porno porody Pospíšil právo pražská kavárna prezident prezidentská milost prezidentská volba prohibice projev První republika přímá volba příroda radosti Rath recenze Reflex reklamace rio rodina Roman Smetana RTS Rusko Řecko senát seriál SFŽP Schwarzenberg sociální síť soud soukromé soukromí společnost SPOZ spz starosti státní maturita stávka strasti superstar Svobodní šafr škola školství Šoková doktrína Šouf t-mobile těhotenství televize Ternovszky vs. Hungary Trnka Umberto Eco ÚS vánoce velezrada velké wtf vězení volby volební systém výchova výzkum Woody Allen wtf zdravotnictví Zeman zlo zodpovědnost ženy Žítkovské bohyně

pátek 27. července 2012

Jak jsem byla u soudu podruhé

Uplynul měsíc a jsem zde s pokračováním freak show ze soudní síně.

Přítomni jsou: Ona (O), právní zástupkyně protistrany (PZP), můj advokát (MA) a já. Jednání bylo tentokrát o něco delší, ale opět stojí za zaznamenání. Paní soudkyně se nejprve znovu  pokusila donutit nás ke smíru, ale my jsme řekli: Ne!

A tak to začalo. O opět vyčinila MA jak malému uličníku, že jí listinný důkazní materiál neopatřil košilkami a čísílky, protože ona není Popelka a probírat se tím nebude. "Tady máte, já to v tom hledat nebudu. Budete mi to podávat."

O: "Podle čeho vy jste reklamovali? Podívejte se tady do zákoníku. (podává) Podle jakýho paragrafu vy jste reklamovali, řekněte mi to. To máme uplatnění před dokončením díla... nedodání včas.... nebo co?"
MA: "Pro opakovaný výskyt vad, paní doktorko."

...

O si plete mediaci s medializací.

...

Pustili jsme se do čtení smlouvy o dílo.
O: "No, a co v tom mám číst? Řekněte mi, pane doktore, co v tom mám číst? Kde to je, to X? Tady jsou nějaký výrobky Y a Z a co to je? To já nechci, to mě nezajímá. Zajímá mě X. Tadyhle je nějaká zkratka VX, co to je?"
PZP, MA, já: "Výrobek X."
O: "A kdo to má vědět, tohle? (směrem k PZP)  Proč bych já tady měla luštit nějaký zkratky? Taková velká firma a neumíte si najmout právníky a napsat pořádně smlouvu?"

 ...

O: "Máte k tomu nějakej předávací protokol?"
MA: "Ano, jistě, paní doktorko."
O: "Tak mi ho v tom spise najděte."
MA podává.
O: "Co to je? Tohleto je předávací protokol?" (k PZP - firmy F.): "Taková velká firma jste a dáváte lidem tohleto? Co to je, tohleto? To svět neviděl."

...

O: "Kdyby bylo na mě, žádný X bych si nekoupila, protože jediný kvalitní je Q." Následuje dlouhý, několikaminutový monolog volně na téma "Já jednou viděla v televizi pořad, tam tohleto bylo, jo, to si dohledejte v tý televizi, já viděla pořad, nějakej ten o kutilech,  a tam o tom mluvili, o těch X... F. by si měla to svoje slavný X. vzít a vrátit peníze."

PZP: "Paní chtěla X, tak dostala X. A my zastáváme názor, že nedošlo k žádnému pochybení a X je naprosto v pořádku bez jakýchkoli vad."

 O: "Prosim vás, v pořádku... to neni jeden případ, lidi si stěžujou. Proč se prosim vás F. neodstěhuje z A.? Proč se neodstěhuje?

PZP, MA, já: wtfwtfwtf

A takhle to šlo celou hodinu. PZP byla tentokrát jiná, ale její pohledy jsem zaznamenala rovněž. My už ovšem jsme mazáci, ona měla tu čest poprvé.

41 komentářů:

  1. Kdybych nevěděla, že tohle se opravdu stalo, považovala bych to za povedenou scénku z Partičky. Nahrávat to asi nebude legální, co? Viděla bych v tom velmi kvalitní virální video.

    Je to jeden neskutečný výrok vedle druhého, aby Ti soudkyně vykládala, jaký výrobek máš kupovat, je nehoráznost, to opravdu není objektivní.

    Ale doporučení, aby se firma F odstěhovala z jejího rajónu, považuju za vyjíměčně kvalitní :).

    Česká justice - co na to říct.

    OdpovědětVymazat
  2. je někde vysvětleno o co vlastně jde? nějaký výrobek?

    OdpovědětVymazat
  3. Kimmy, v jednacím řádu je napsáno, že záznamy lze pořizovat, pokud to dám na vědomí, tj. není potřeba souhlas. I příslušné zařízení jsem s sebou měla :-) Nakonec jsem to po dohodě s advokátem zamítla, že O raději nebudeme nedráždit.

    Možná není neobvyklé, že jednání probíhá v neformální, uvolněné atmosféře a že tomu pak může odpovídat i slovník. Ale výroky paní soudkyně mi svojí povahou přišly natolik pozoruhodné, že jsem se o ně musela podělit ;-)

    Ratko, není to nikde vysvětleno, poněvadž se tomu záměrně vyhýbám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. o jakou částku se jedná? (stačí fakt jen přibližně vzdáleně)

      Vymazat
  4. Ne moc velkou, s náklady na řízení kolem sto tisíc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to jsem zvědavá jak se to vyvine. je to zajímavé, u soudu jsem nikdy nebyla, teda kromě jedné vyjimky kdy jsem měla svědčit an epřišel nikdo kromě mě :o))).

      Vymazat
    2. No, můžu říct, že bych si tuhle zkušenost taky nejraději odpustila :-)

      Vymazat
    3. zdálo se mi že ty jsi navrhovatel, nebo se pletu?

      Vymazat
    4. v rámci firmy kde jsem dělala naposledy se nějaké soudy taky odehrály, ale to se jednalo o miliony (euro) Pokažde to skončilo nějakou dohodou a vyrovnáním.
      Soud je pro mě ta nejposlednější možnost a ještě s tím musí přijít druhá strana. Vynutit si to. Sama bych k soudu nešla, prostě bych si vyhodnotila ztráty tak nějak selským rozumem fakticky je pokaždé výhodnější škodu odepsat jako ztrátu. v životě jsou to jednéu nálezy a jednou ztráty. nahorudolu. zkušenost.
      Moje dobrá kamarádka je advokátka a jelikož jsme dvakrát narazili na nájemníky neplatiče, tak mě doslova na ten soud dokopala. U toho prvního byly akorát pokryty výlohy (zbytek zatím utek) a toho druhého sice našli ale kamarádka prodělala na výlohách protože z hocha nic nedostala a musela jet k soudu do Prahy. a já řekla předem že se soudy nic mít nechci. že mě to nezajímá. že raději oželím peníze. ona jako advokátka furt věří v právo :o))) haha já to beru spíše tak, že když udělám chybu tak je to můj problém nikoliv soudu. že to prostě vemu v potaz a hodím ad acta

      Vymazat
    5. Každý občas něco zkazí, já nejsem výjimka. Pokud k tomu dojde, snažím se to napravit. Proč bych ale já jako malý spotřebitel měla nést důsledky chyb někoho jiného, notabene firmy, která machruje, že je největší na trhu a proč bych já měla být ten, kdo ty jejich chyby bude sponzorovat? Když to není moje chyba, tak to prostě za hlavu nehodím.

      Vymazat
  5. Já Mikeilu upřímně obdivuju za to, že vytrvala a nevzdává to. Takto by to mělo být. Jenže justice by taky měla být objektivní a hlavně ochotná problém řešit, což se v tomto případě neděje.

    Firmy dávno spoléhají na to, že to k soudu lidi nepoženou a že jim projde šlendrián - proto je v ČR tolik nekvalitní práce a nespolehlivých firem. Je vidět, že firmy spoléhají na špatnou justici, protože se nechtějí dohodnout ani v případě, kdy na jejich odfláknutou práci existují důkazy. To je špatně.

    Bohužel jedinec málokdy něco zmůže. Odvahu jít do toho a investovat čas, peníze a osobní emoce, tu je ale nutno uznat a chválit.

    Mikeilo - chápu snahu nedráždit - ale možná by vědomí nahrávky soudkyni přimělo konat svoji práci...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jinak chválím, chválím :o) jedinec určitě zmůže hodně. musí investovat čas a energii a vlastní nervy. a nervy zbytku rodiny. celkově to chce trpělivost. na to protistrana hraje, že to jednotlivce časem začne otravovat. což je pravda, teda důchodci jsou hodně vytrvalí. můj otec třeba, ten se soudil sdružstvem a vyhrál. dodnes na to vzpomíná s hrdostí.

      Vymazat
    2. No, děvčata, děkuji za komplimenty, ale není v tom nic složitého. To, že se rozjížděl nějaký byznys a oni to ještě pořádně neuměli, to prostě není omluva. A už vůbec to není omluva pro to, jak potom přistupovali k řešení těch problémů ("Jestli máte nějakej problém, tak ho máte vy nebo úředníci, ne my.") Mám od nich podepsaný papír, kde se píše, že jde o pátou reklamaci. Dotáhla jsem je i na mediaci a stejně nic z toho, k čemu se na nich zavázali, nedodrželi. Udělala jsem všechno, co jsem mohla a soud mi opravdu zbyl jako poslední možné řešení. Uznejte, že vzdát to prostě nemůžu.

      Asi bych měla mít radost, že soudkyně je zaujatá a zahrnuje nevybíravými komentáři výhradně protistranu, ale nemám a vadí mi to.

      Vymazat
    3. dej vědět prosím jak se to bude vyvíjet, celkem by mě zajímal pak výsledek. poměr zisků a ztrát.

      Vymazat
  6. Soudkyně by neměla být zaujatá a hlavně by se měla zdržet komentářů, jaký výrobek by si vybrala ona...

    Máš pravdu, rozjíždění byznysu není omluva, naopak tím víc pokory by byl na místě. Česká podnikatelská kultura je někdy příšerná a jedině důsledné vyžadování plnění povinností s tím může něco udělat. To ovšem chce kombinaci odhodlaných zákazníků a soudců hodných své funkce...

    OdpovědětVymazat
  7. Mě snad nejvíc rozsekalo, když říkala té advokátce, proč si nenajmou jako velká firma právníky a nenapíšou tu smlouvu pořádně. Jako kdyby jí vůbec nepřišlo na mysl, že nemluví s tou firmou, ale jen s advokátem, který navíc jedná v zastoupení a případ dostal dva dny předtím. A potom, že se jí mají odstěhovat z rajónu. Ten monolog ke konci už byl jen takova dada třešinka.

    S tou kulturou máš pravdu. Na jaké je úrovni se zrovna přesvědčuju i jako zákazník firmy Skylink. Business newspeak tomu říká synergie a ukončení podpory, česky to je vojeb.

    OdpovědětVymazat
  8. Vy jste měli zae někoho v zastoupení? Chápala bych, že jednou je právník na dovolené, ale dvakrát za sebou?

    Já nevím, jak to s tou kulturou zlepšit - buď ty slušné firmy málo vydělávají a nemají na reklamu, aby se dostaly do podvědomí - nebo si prostě Češi pro levné ceny nechají s..t na hlavu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měli. Ten advokát, který to má na starosti, místo sebe posílá externí slečny :-) Taky už soudkyně nechala vzkázat, že to nemá ráda a že by bylo záhodno, aby se příště dostavil nejen on, ale i jeho klienti. Oni to mají prostě na háku, už tři roky.

      A s tou kulturou, no, nechci paušalizovat - i slušné firmy vydělávají dost a i malé firmy umí být velkorysé. Ale ohledně Skylinku, na tom je nejhorší asi to, že nenajdeš zastání ani u státu, resp. u ČTÚ, který mi dlouhodobě připadá, že stojí na straně firem.

      http://www.novinky.cz/finance/274570-zakon-uprednostnuje-dodatecne-poplatky-firem-pred-pravy-jejich-zakazniku.html

      Vymazat
    2. neskutečné.... přemýšlím nad tím - a asi si říkají, že jeden zákazník je malá ryba, kdyby šlo o firmu, která by je dala k soudu, že by to možná brali víc vážně...

      a není nějaké internetové hodnocení firem?

      Zas když se tak zamyslím nad tím Proluxem, nedávno o tom byl Hyde Park, několik set lidí je dalo k soudu - a jen aby zastavili tu nekalou praktiku, o náhradu škodu ani nemůžou... je to tu fakt jen pro otrlé...

      Skylink je, koukám, taky chuťovka - "firma splnila zákonné povinnosti, tedy minimálně měsíc předem o zavedení poplatku zákazníky informovala" - připomíná mi to CASA a registr vozidel - podle zákona jsme neudělali chybu. Fakt česká justice asi chrání tu nesprávnou stranu...

      Vymazat
    3. Do hlav jim samozřejmě nevidím, ale jsem přesvědčená, že mají značnou důkazní nouzi. Na druhou stranu my máme všechno podložené a dobře zdokumentované a taky jsem - narozdíl od nich - udělala přesně to, na čem jsme se na mediaci domluvili. Můj advokát říká, že jdou hlavou proti zdi. Možná, že jejich advokát má víc rozumu, než jeho klienti, když posílá místo sebe ty slečny. Ale to jsou jen takové moje divoké spekulace :-)


      Prolux si najdu, ten mě zajímá.

      Ano, firma řádně oznámila měsíc dopředu, že vy**** se zákazníky, takže je vše v pořádku :-) Vlastně je mi záhada, proč to tak je. Proč ČTÚ jde na ruku velkým firmám a proč se například jeho mluvčím stal zrovna mluvčí z UPC. Četla jsem nedávno nějaký článek o ČTÚ, proč nekoná a pasivně přihlíží, jak operátoři mají z ČR zlatý důl. Prý to ani tak není o úplatcích, jako spíš o tom, že se úředníci bojí případných soudních sporů. Ale není mi známo, že by nějaký úředník kdy musel případný prohraný soud platit ze své kapsy nebo byl nějak jinak postižen.

      Vymazat
    4. no na mě to taky působí, že by to mělo být jasně pro vás - ta sebejistota firmy je zvláštní - ale zas kdyby měl jejich advokát rozum - nesnažil by se o domluvu? Nebo spoléhají na tu soudkyni, že jim nic moc nenapaří? Nechápu to.

      O těch spekulacích ohledně CTÚ jsem už taky leccos četla. Ale obava ze soudních sporů mi přijde dost zvláštní důvod. Úředníci by to přece neřešili, to by bylo na advokátech. Podle mně tam budou v zákulisí peníze... přece kdyby ČTÚ chtěl, tak může vládě navrhnout i změnu zákona...

      Vymazat
    5. domnívám se, že malý spor (do mil. korun) pro velkou firmu nic nic neznamená. a proto tam posílá náhradníky. většinou velká firma ustoupí z marketingových důvodů, ale pokud z to ho nemá výhodu tak do sporu jde i když to pro ni je jen píchnutí špendlíkem. proto ti náhradníci. je ji to v podstatě lhostejné. o nic ji nejde, teda pokud ten spor nemá nějakou marketingovou roli.
      pro jednotlivce který jena druhé straně je to mnohem složitější a nákladnější protože je to jednotlivec. a i když ten jednotlivec vyhraje tak ho to bude stát hodně sil, a tý firmě to bude pořád úplně jedno.
      jedná se spíše o marketingovou záležitost než o nějaké právo. teda takhle nějak to cítím. dělala jsem ve firmě jako QM manager a řešila dost sporů, i s dodavateli i se zákazníky. a nikdy nešlo o spravedlnost, ale o to jak s co nejmenší ztrátou vinanční a hlavně PR z toho vybruslit. Protože každý spor je brzdou a obtěžuje. je lepší mít dobré vztahy a spolupracovat.
      proto v případě velké firmy a jednotlivce, jde firma do sporu jen když je jí to jedno a nemá co ztratit. i když prohraje.

      Vymazat
    6. Ratko, myslím, že tohle jsi vykreslila dost přesně.

      Vymazat
    7. aneb o spravedlnost jde až v poslední řadě :))

      úhel firmy je pochopitelný - teď je otázka, jak se s tím vypořádá česká justice

      Vymazat
    8. Že o spravedlnost jde v jejich případě až na posledním místě, tomu se nedivím; je to hrozně arogantní firma, ale mají na to právo. A ještě k tomu jejich advokátovi, i kdyby měl rozumu/soudnosti/zkušeností z praxe/whatever víc než oni, pokud nemá pokyn k jednání o smíru, tak s tím nic nenadělá.

      Jestli o spravedlnost půjde i té soudkyni, to uvidíme.

      Vymazat
    9. máš naprostou pravdu jak o firmě, tak o advokátovi.

      Skutečně jde o to, jestli se soudkyni "bude chtít" soudit... třeba se přístě dobře vyspí :)

      Vymazat
  9. na ten Skylink jsem zvědavá. taky ho máme a švagrová přišla s tím že chtějí nějaký poplatek. my zatím nevíme o ničem, nikdo po nás nic nechce. jestli po nás někdo bude něco chtít přejdeme asi k jiné firmě. moje uvažování jde spíše směrem, že nikdo mě nic nenutí a tak když se mi něco nelíbí můžu jinam. to že se spálím a vyberu špatně se může stát. a stalo se mi párkrát. poučím se a jdu jinam.

    OdpovědětVymazat
  10. Nám asi před měsícem přišla složenka s ročním předplatným. Ono ani tak nejde o těch třicet korun/měsíc, jako o to, že pokud jsme podepsali smlouvu, podle níž měl být příjem na dobu neomezenou v ceně zdarma, a ta teď neplatí, není absolutně žádná záruka, že příští rok to nebude dvojnásobek a další rok znovu. Pokud nedojde k zaplacení, veškeré investice budou znehodnoceny. To byl mimochodem jejich selling point - vysoké náklady na začátku a poté bezplatný příjem.
    Ani argument, že když se nám to nelíbí, máme jít jinam, neplatí, protože není kam.

    http://www.digizone.cz/clanky/ctu-zacal-prosetrovat-servisni-poplatek-u-bezplatnych-balicku-skylinku-a-cs-linku/nazory/

    OdpovědětVymazat
  11. tose budu muset porozhlídnout, zatím to nijak neřeším protože nic nepřišlo. v internetu jsem si našla že ten kdo má placené programy nemusí platit nic. tak uvidíme. my máme myslím kartu za 2000 korun a ještě nějaký balíček na sport.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těch, co mají placené balíčky, se to, myslím, netýká. Ale určitě nezačnu kupovat kanály, co nechci, jen proto, abych nemusela platit poplatek :-)

      Vymazat
    2. to chápu, i když jeden placený kanál by vyšel jako celý poplatek. takže nakonec byse to srovnalo. my teď přemýšlíme o druhém satelitu (dopatra) a nevím co si vybrat.

      Vymazat
    3. Ale z principu, pokud o ten kanál nemáš zájem... Mně prostě jsou tyhle vyděračské praktiky v tržním prostředí strašně proti srsti.

      Tahání satelitu po celém domě byla operace na několik měsíců, ale z muže se stal expert a teď by se tím klidně mohl živit :)

      Vymazat
    4. a kde bydlíte,že by jako po práci k nám zaskočil :o)
      Dám mu skvělou švestkovou buchtu.

      Vymazat
    5. On by se tím mohl živit, ale nechce :-)

      Vymazat
  12. Bude mít soud pokračování? Kdy/kde?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lukáši, proč se ptáte?

      Vymazat
    2. Že bych se třeba přišel ze studijních důvodů podívat, kdyby to bylo blízko.

      Vymazat
    3. Můj advokát mě ujistil, že v 90% případů ta jednání probíhají jinak a naše soudkyně je opravdu velmi specifická. Takže nebojte, v praxi to jistě bude z velké většiny korektní nuda ;-)

      Vymazat
  13. Těch nudných jsem už viděl dost, jde o ty ostatní. Je to v Brně?

    OdpovědětVymazat
  14. Ne, není :-)

    Pro ty, které to zajímá - proběhlo třetí jednání. Bylo o něco méně strašné než ta předchozí, proto se zmíním zde a jen krátce.

    Protistrana opět poslala pouze svého právního zástupce a ani důrazná výzva soudkyně ji nepřiměla změnit názor a přijít. Soudkyně opět nebyla vůbec připravená a s obtížemi se orientovala i ve spisu, jenž byl na její žádost opatřen oněmi košilkami, přehledně očíslován a dovybaven tabulkovým seznamem všech dokumentů. I tak jsme museli vysvětlovat obsah a smysl každé listiny. Bylo to zdlouhavé a trochu úmorné. Úsměvně působilo zaměňování slov mediace/medializace, reklamní/reklamační (reklamní technik!), ale každý jsme nějaký a nedostatek kávy poránu může způsobovat i horší věci, než jen, jak to kulantně říci, jistou pomalost a nedovtipnost. Ta ovšem byla vyvážena elegancí červeného kostýmku, který, jak se mi zdá, byl použit pro souboj dam v síni :-)
    Výše zmíněný technik, jenž byl předvolán jako svědek strany žalované, byl korektní a i přes usilovnou snahu jejich právníka hovořil víceméně v můj prospěch. Další jednání je stanoveno opět za měsíc a přes počáteční šok a hrůzu se mi tahle adventura začíná líbit. Eh, cože? :-)

    OdpovědětVymazat