ČERNÁ LABUŤ
Film jsem slupla jak malinu.
Pár momentů mi přišlo divných (např. hrdinka má být za pět minut na scéně v druhé roli, a přitom není převlečená, přelíčená, nic; také fyzický přerod v labuť mi vyloudil i přes všechno napětí úsměv na rtech - lámou se jí nohy do ptačí podoby, rostou jí křídla a peří - přece jen, kdyby se tohle mělo dít při každé roli v kariéře baletky, bylo by to velmi nepraktické), ale to jsou nepodstatné drobnosti, které nijak nenarušily úžasnou atmosféru filmu, tempo bylo svižné, nikde nic nedrhlo. Natalii kamera neustále snímala velmi zblízka, v 70% filmu byla v záběru jen její hlava, krk a ramena, což mě přiznám se, trochu iritovalo, ale jako maximální zdůraznění její dlouhé (a vpravdě) labutí šíje to funguje velmi dobře.
Kdybych neměla děti, zřejmě bych nemusela pravidelně zrakem utíkat do bezpečí manželových ramenou. Jelikož ale už i náznak fyzického utrpení ve mně vyvolává možná nepříjemnější pocit než utrpení samotné a zbaběle zavírám oči před každou vypjatou scénou, tak mi možná uniklo něco zásadního. Myslím ale, že ne. A nejhnusnější mi přišla hrdinčina záděra na ruce ;)
Kdybych neměla děti, zřejmě bych nemusela pravidelně zrakem utíkat do bezpečí manželových ramenou. Jelikož ale už i náznak fyzického utrpení ve mně vyvolává možná nepříjemnější pocit než utrpení samotné a zbaběle zavírám oči před každou vypjatou scénou, tak mi možná uniklo něco zásadního. Myslím ale, že ne. A nejhnusnější mi přišla hrdinčina záděra na ruce ;)
Černá labuť je dobře natočená lekačka, která je lekavá jen proto, aby se ukázalo, že hlavní hrdinka je závažně psychicky narušená, která si ve snaze o dokonalý tanec neváhá ubližovat až do maxima.
Oscara bych tomu nedala, ale takhle si představuju kvalitní béčko z videopůjčovny. 70%
RIO 3D
Byla jsem s šestiletou dcerou. Jednoduchý příběh, barvičky, písničky, ingredience úspěch zaručující. Bohužel nejen pro dceru, ale i pro mě byla stopáž téměř sta minut dost dlouhá a oči nás z toho divokého karnevalového reje 3D už ke konci dost bolely. V brýlích by byla ideální tak půlhodina, si myslím. Rio je podle mě, přes jeho ucházející zábavnost, příkladem nadužívání 3D technologie. V tomto případě mi čtyři stovky za lístky připadají nepřiměřené.
Kdyby tvůrci nemachrovali s 3D a celé to podstatně zkrátili, dostali by o deset procent víc. 50%
Kdyby tvůrci nemachrovali s 3D a celé to podstatně zkrátili, dostali by o deset procent víc. 50%
Žádné komentáře:
Okomentovat