Štítky

:-) 17. listopad 3D ABL alkohol amnestie Anastázie Hagenová Asko nábytek azyl Babiš baby boxy banky Bárta Bém birthday Birthplace study BIS Blesk blogování Breivik bulvár code černá labuť ČGPS ČOI ČSSD ČT ČTK Dělníci bulváru děti dětskýma očima dluhová krize dobro dokument domácí porod Downton Abbey EHCR ekonomie ENG EU euro Evropa facebook fail farmaceutický průmysl faux pas festival tolerance film firma Gallup gaming gay parade globalizace Google Gosford Park Hájek Havel homosexuálové internet Ivana Königsmarková Janeček Janoušek Japonsko ježíšek Jillian Michaels jxd Kalousek kauce Kavčí hnízdo Klaus kmotr kniha knihy knížky pro děti komunikace komunisti korporace korupce le fay legalizace Leoš Heger lidská práva marihuana marketing Mašínové Mat Honan mateřství media média MMF multikulturalismus MZ Naomi Kleinová narozeniny Nečas negativní hlasy NFFP No logo odboj odborář odposlechy ODS OSN osobní PA Paumer plagiátorství pohádka policie politika porno porody Pospíšil právo pražská kavárna prezident prezidentská milost prezidentská volba prohibice projev První republika přímá volba příroda radosti Rath recenze Reflex reklamace rio rodina Roman Smetana RTS Rusko Řecko senát seriál SFŽP Schwarzenberg sociální síť soud soukromé soukromí společnost SPOZ spz starosti státní maturita stávka strasti superstar Svobodní šafr škola školství Šoková doktrína Šouf t-mobile těhotenství televize Ternovszky vs. Hungary Trnka Umberto Eco ÚS vánoce velezrada velké wtf vězení volby volební systém výchova výzkum Woody Allen wtf zdravotnictví Zeman zlo zodpovědnost ženy Žítkovské bohyně

pondělí 21. listopadu 2011

FILMEČKY: Půlnoční Paříž

Půlnoční Paříž je úžasný film. Vlastně úplně ideální, pokud se vypravíte na rande. Má skvělou atmosféru, je vtipný, romantický, hudba výborná a obsazení famózní. Trvá jenom hodinu a půl, která navíc uteče velmi rychle, takže než se nadějete, je téhle magické pohádky Woodyho Allena konec.

O co v ní jde? Mladý americký pár se vypraví na předsvatební cestu do Paříže. On je autor filmových scénářů, milovník starých časů a začínající, nepříliš úspěšný spisovatel. Ona a její rodiče mají dojem, že má o kolečko navíc, což je umocněno tím, že se tak opravdu projevuje. Každou noc se totiž propadne do minulosti mezi pařížskou bohémskou smetánku ve složení Steinová, Fitzgeraldovi, Hemingway, Dalí, Buñuel, Picasso:










Hlavní hrdina je celý Allen; je milý, lehce neurotický a sympatický, stejně jeho "dívka snů", okouzlující Adriana.

Moc příjemně se na to celé kouká. Noc v Paříži hezky plyne a člověk nemusí nic, jen si to užívat. A dokonce i na lehký intelektuální přesah v podobě odhalení, jak je to ve skutečnosti s nostalgií po zlatých časech, dojde. Samozřejmě, že v lehké romantické komedii se nedá cestovat časem bez toho, aniž by se vyskytly otázky kolem onoho přesouvání, ale dojde k tomu nejdřív hodinu poté, co film skončil, a kdo by chtěl Půlnoční Paříž brát vážně, tomu Allen ukáže dlouhý nos scénou se ztraceným detektivem v králově ložnici. Mě tahle surrealistická hříčka nesmírně bavila a těšila.

12 komentářů:

  1. hm ... já nevím, na mě to zas takový dojem neudělalo... měla jsem ráda Allenovy starší záležitosti (např. Manželé a Manželky) a úplně mě nadchnul MatchPoint (netuším, pod jakým jménem to šlo tady) - ten jsem si i koupila - ale Půlnoční Paříž pro mě nebylo to pravé allenovské - ty poslední záležitosti - Scoop, Vicki Christina Barcelona, Whatever works - a teda především You will meet a tall dark stranger - pro mě patří mezi ty méně povedené a ta Paříž je prostě proti tomu, co ten chlap za kamerou dokáže, jen odvárek...

    ale jako nenáročná oddychovka to není marné...

    OdpovědětVymazat
  2. Jako nenáročná oddychovka to vůbec není marné ;-)

    Schválně mi ukaž někoho, kdo v tady umí točit takhle lehkou rukou. U nás by Gila hrál Etzler a Hemingwaye Macháček :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Poledňáková...

    a Ženy v pokušení tedy pro mě kvalitou i oddychem strčily celou Paříž hravě do kapsy... (je to ovšem vzácná vyjímka)

    OdpovědětVymazat
  4. Poledňáková, hehe :-) A Vyjdělek že strčil Ženami v pokušení Allena do kapsy? Ehm ehm. Kimmy, kdybychom se ve všem shodly, byla by to nuda, co? ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. To jo :)

    Vejdělek vs Allen není srovnání, které jsem měla na mysli, srovnání bylo v rámci nenáročné oddechovky mně osobně mnohem více zaujaly Ženy v pokušení než Půlnoc v Paříži ...

    OdpovědětVymazat
  6. Mě ty Ženy nijak výrazně neurazily, v Čechách to zřejmě patří k tomu lepšímu, co tu v mainstreamu v posledních letech vzniklo, ale musím říct, že byly momenty, kdy jsem cítila stud a vlastně celý ten film mi přišel... prostě no... hm... nemorální.

    OdpovědětVymazat
  7. jo? a já myslela, jaká nejsem konzerva :)

    OdpovědětVymazat
  8. Přesně takový jsem z toho měla pocit:
    http://aktualne.centrum.cz/kultura/film/recenze/clanek.phtml?id=663517

    Včetně toho nevýrazného mladíka.

    OdpovědětVymazat
  9. no nazdar...

    já jsem teda brutální kritik, ale kam se hrabu...

    tak já se jdu zahrabat i se svými "stereotypy o tom, co je mužská a ženská úloha"

    OdpovědětVymazat
  10. On je výborný kritik filmů, ty zas politiky, no :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Kimmy: Allena mam rad a videl jsem vetsinu jeho nenala filmu, ale nepochopim, jak lze hazet do jednoho pytle Whatever Works = brilantni konverzacku, ktera mi v dobe, kdy uz jsem Woodyho zcela odepsal, doslova vyrazila dech a You will meet.., ktere mi me nadseni spolehlive vzalo jako hodne nepovedeny kousek... Jinak Pulnoc v Parizi byla mila.

    OdpovědětVymazat
  12. Axident - řekněme tedy, že naše definice "brilatní konverzačky" se rozcházejí :)

    pro mě je mistrem tohoto formátu Tennessee Williams

    jsou ovšem i lidé, kteří za brilantní konverzačku považují Čekání na Godota

    OdpovědětVymazat